• Как да възпитаме уверени и интелигентни деца?
  • A+ A-
  • Как да възпитаме уверени и интелигентни деца споделя Мариета Колева, майка на 3 деца. Две от тях се обучават във “Весела детска къща”, а най-малкото вече е ученичка в Частна детска група “Монтесори”.

    Вратата на “Весела детска къща” се отвори за моите деца преди около шест години. Прекрачвайки прага, очаквахме да видим обичайното детско заведение, а се озовахме в един прекрасен свят, който съчетава “двете страни на една и съща монета“. От една страна миниатюрен и адаптиран от света на възрастните, където има отговорности и ангажименти, а от друга- веселият свят на детството, изпълнен с игри, детска глъчка и любопитство.

    Тогава Монтесори обучението, което се прилага във “Весела детска къща” и в Частна детска група “Монтесори”, беше непознато за нас. С времето виждаме, че нашето желание, съвпада със стремежа на г-жа Димова, да възпитаме уверени, интелигентни, независими и щастливи деца.

    Най-много харесвам свободатата и правото на личен избор, които имат децата. Всяко дете е като микро частичка в тази среда и изпълнявасвоето “брауново движение”. Всяко дете има право да избира занимание и само да реши какво време да отдели за неговото изпълнение. Децата иматвъзможност да се движат свободно в стаята. Не са ограничавани да разговарят по време на ученето си, което е различно от обстановката в нормална класна стая. Учителите не преподават и не дават готови отговори на децата. Напротив провокират ги да мислят и сами да намират отговорите на въпросите си. Знаем, че децата не се ограничават при търсенето на знания. Тук те се учат, но се доверяват и на себе си, за да добият своя опит.

    “Весела детска къща” и Частна детска група “Монтесори“са уникални за нашия град с монтесори материалите, с които децата се обучават. Те дават възможност да овладеят научни понятия или математически знания, които надскачат тяхната възраст. И това не са родителски или учителски амбиции, това са просто отговори на вечния детски въпрос “Защо?”, поднесени с уважение към личността на детето и стремежа му да знае.  

    Винаги съм оценявала високо стремежа на г-жа Димова да направи от децата “глобални граждани”.Тя провокира у тях истински изследователски интерес, както към историята, така към другите континенти, дори към други планети. Децата са съпричастни, активни, а не пасивни слушатели и наблюдатели. Те се учат ненатрапчиво на дисциплина и взаимодействие с другите хора. Изграждат доверие в собствената си способност да учат и да мислят свободно. В същото време те не са лишени от малките радости на детството - да фантазират, да играят, да щуреят.

    Всичко това е много ценно и изисква много разбиране и сътрудничество от нас - родителите. Трябва да вярваме в децата, да им помагаме да развиват потенциала си и насърчаваме увереността им. Да ги стимулираме да разсъждават и да правят избор, като се учат да поемат отговорност за своите решения. Да учат активно, като едновременно се радват на едно спокойно детство. Да бъдат самостоятелни, независими и щастливи хора. Това са ценностите, на които родители и педагози заедно учим децата.

    Мария Монтесори казва: “Най-великите дарове, които можем да дадем на нашите деца са корените за отговорност и крилата за независимост.”

    Платена публикация!

  • Facebook коментари